سرخوشی هوش مصنوعی و ظهور شهابی C3.ai

فراز و نشیب های دردناک شرکت هوش مصنوعی C3.ai را کاوش کنید. به پویایی روندهای بازار هوش مصنوعی، مدل‌های کسب‌وکار و دیدگاه‌های سرمایه‌گذاران بپردازید و تصویری قانع‌کننده از این صنعت بی‌ثبات را ترسیم کنید.

ابتدا، بیایید کلاه خود را به رونق هوش مصنوعی اختصاص دهیم که ظاهراً هر چیزی را که لمس می کرد به طلا تبدیل کرد. شرکت هایی مانند C3.ai، BigBear.ai، SoundHound AI، و Guardforce AI، از این سواری لذت بردند و سهام آنها شتاب قابل توجهی به دست آوردند. C3.ai، به ویژه، خود را در درخشش موفقیت یافت، ارزش بازار آن در سال 2023 سه برابر شد.

انویدیا، ارزشمندترین شرکت نیمه هادی فهرست شده جهان را به خاطر دارید؟ پیش‌بینی خوش‌بینانه آن‌ها فقط به موفقیت چشمگیر C3.ai کمک کرد، زیرا سهام آن به بالاترین حد در 1.5 سال گذشته رسید. همه چیز خیلی گلگون به نظر می رسید، اینطور نیست؟

سقوط بزرگ

با این حال، به قول معروف «هرچه بالاتر بروند، سخت‌تر سقوط می‌کنند». و پاییز C3.ai انجام داد. پیش‌بینی ناامیدکننده درآمد سه‌ماهه آن‌ها شبیه سوزن زدن به بادکنک مهمانی بود که باعث کاهش 13 درصدی سهام شد. ناگهان، رالی خوشبینانه هوش مصنوعی به یک آج محتاطانه تبدیل شد.

ترن هوایی بازار هوش مصنوعی

ارزیابی مجدد مدل های کسب و کار

استراتژی چرخش

آیا تا به حال مجبور شده اید برنامه های خود را در اواسط راه تغییر دهید زیرا برنامه فعلی کار نمی کند؟ این سناریویی است که C3.ai خود را در آن یافت. این شرکت مستقر در شهر ردوود، کالیفرنیا، به دلیل چرخش به مدل قیمت‌گذاری مبتنی بر مصرف از یک تجارت اشتراکی، شاهد کاهش درآمد بود. می توان گفت مانند تغییر از یک رژیم غذایی ثابت به یک رویکرد جشن و قحطی بود.

نشانه های تشویقی در میان چالش ها

علیرغم افت سهام، C3.ai دست از کار کشیدند. آنها رزروهایی را از صنایع مختلف گزارش کردند که نشان دهنده تقاضای زیاد برای نرم افزار هوش مصنوعی است. این روح انعطاف‌پذیر یک پوشش نقره‌ای در میان ابر بود که نشان‌دهنده پتانسیل سود آینده بود.

چشم انداز گسترده تر بازار

نگاه تحلیلگران به وضعیت

برای هر طوفان، هواشناسی وجود دارد که به روز رسانی می کند، درست است؟ در این مورد، ما تحلیل‌گرانی مانند Canaccord Genuity و Piper Sandler داشتیم که بینش‌هایی در مورد تغییر جو مالی ارائه کردند. علیرغم ناکامی‌ها، اولی نسبت به پتانسیل بلندمدت C3.ai خوش‌بین بود.

با این حال، آنها در مورد وضعیت مالی شرکت، با توجه به تغییر به سمت قیمت گذاری مصرف و هدف سود مثبت تا پایان سال 2024، محتاط بودند. در همین حال، پایپر سندلر ترجیح داد قبل از نشان دادن چراغ سبز، نشانه های ملموس رشد را ببیند.

معضل سرمایه گذار

شایان ذکر است که حتی در شرایط سخت، برخی از سرمایه گذاران به C3.ai ایمان نشان دادند. شش کارگزاری از دوازده کارگزاری هدف قیمتی خود را برای شرکت افزایش دادند و میانگین هدف وال استریت را دو برابر کردند. از سوی دیگر، این شرکت سرمایه گذاران نزولی را نیز جذب کرد که امیدوار بودند از کاهش قیمت سهم سود ببرند.

بردن

داستان C3.ai گواهی بر ثروت نوسانی در بازار هوش مصنوعی است. همانطور که شرکت چالش‌ها را بررسی می‌کند و مدل کسب‌وکار خود را تطبیق می‌دهد، سفرش بینش‌های ارزشمندی را در مورد واقعیت‌های فعالیت در یک صنعت بی‌ثبات ارائه می‌دهد. با وجود فراز و نشیب ها، هنوز به پتانسیل هوش مصنوعی ایمان وجود دارد که نوید جذاب نگه داشتن این ترن هوایی را می دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن