بهترین درخواست‌های ChatGPT بسیار احساسی هستند

تحقیقات جدید در مورد نحوه پاسخگویی مدل‌های زبان بزرگ مختلف به ورودی‌ها نشان می‌دهد اطمینان از اینکه درخواست‌های ChatGPT شما به اندازه کافی احساسی هستند، به شما کمک می‌کند پاسخ‌های با بالاترین کیفیت را از Chatbot استخراج کنید.

این یافته‌ها سؤالاتی را در مورد اینکه آیا ChatGPT در حال توسعه به هوش عمومی مصنوعی است، یک کلاس از فناوری که توسط پارامترهای سختگیرانه‌ای که ابزارهای مولد هوش مصنوعی به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند (یا باید) در غل و زنجیر قرار گیرند، ایجاد می‌کند یا خیر.

بهترین درخواست‌های ChatGPT بسیار احساسی هستند

ChatGPT: از نظر احساسی پاسخگو هستید؟

یک مطالعه اخیر که توسط گروه بزرگی از محققان انجام شده است، به دنبال بررسی این موضوع بود که آیا ChatGPT، Llama 2، BLOOM و انواع مدل‌های زبان بزرگ دیگر هوش هیجانی را نشان می‌دهند یا خیر.

در طول بررسی، محققان دریافتند که خروجی‌های با کیفیت بالاتر از پشت فرمان‌هایی که زبان احساسی را مهار می‌کنند، تولید می‌شوند.

هنگام انجام آزمایش‌های خود، محققان دو درخواست یکسان برای ChatGPT ایجاد کردند، اما در پایان یکی از آنها «این برای حرفه من بسیار مهم است» اضافه کردند و سپس هر دو را به ربات چت ارسال کردند.

آزمایش‌های مشابه دیگر با افزودن «بهتر است مطمئن باشید» به انتهای پیام‌ها و همچنین مجموعه‌ای از دیگر عبارات دارای بار احساسی اجرا شدند.

محققان به این نتیجه رسیدند که پاسخ به درخواست‌های مولد و مبتنی بر اطلاعات مانند “اگر دانه‌های هندوانه بخورید چه اتفاقی می‌افتد؟” و “کوکی های ثروت از کجا سرچشمه می گیرند؟” زمانی که زبان عاطفی گنجانده شد، حدود 10.9 درصد بهبود یافت.

کارهایی مانند بازنویسی یا شناسایی ویژگی (که به عنوان القای دستورالعمل نیز شناخته می‌شود) زمانی که اطلاعاتی در مورد نحوه تأثیر پاسخ‌ها بر درخواست‌کننده اشاره یا گنجانده شد، شاهد بهبود عملکرد ۸ درصدی بودند.

گروه تحقیقاتی که می‌گفتند نتایج به‌شدت «مثبت» بودند، به این نتیجه رسیدند که «LLM‌ها می‌توانند محرک‌های عاطفی را درک کنند و تقویت شوند» و LLM‌ها «می‌توانند با تلقین‌های احساسی به عملکرد، صداقت و مسئولیت‌پذیری بهتری دست یابند».

آیا ChatGPT AGI هنوز است؟

یافته‌های این مطالعه هم جالب و هم شگفت‌انگیز است و برخی افراد را وادار کرده است که بپرسند آیا ChatGPT – و همچنین سایر ابزارهای مشابه هوش مصنوعی –  رفتارهای یک هوش عمومی مصنوعی (AGI) را نشان می‌دهند، نه فقط یک ابزار هوش مصنوعی مولد.

در نظر گرفته می‌شود که AGI دارای قابلیت‌های شناختی مشابه انسان‌ها است و معمولاً بدون محدودیت‌هایی که ابزارهایی مانند ChatGPT، Bard و Claude در خود ایجاد کرده‌اند، عمل می‌کند.

با این حال، چنین اطلاعاتی ممکن است خیلی دور نباشد – طبق مصاحبه اخیر با فایننشال تایمز ، OpenAI در حال حاضر با مایکروسافت در مورد تزریق بودجه جدید برای کمک به این شرکت در ایجاد یک “ابر اطلاعات” صحبت می کند.

ایجاد اعلان های موثر ChatGPT

اگرچه یافته‌های جدید در مورد نوع زبان و لحنی که باید برای درخواست‌های ChatGPT استفاده کنید، دستورالعمل‌هایی را ارائه می‌دهد ، اما این تنها چیزی نیست که باید در نظر داشت.

همراه با اطمینان از احساسی بودن پیام های شما، وضوح و قالب بندی بسیار مهم است. برای مثال، اگر از ChatGPT می‌خواهید که یک فرآیند چند مرحله‌ای را انجام دهد، مطمئن شوید که مراحل/مرحله‌ها را به وضوح مشخص کرده‌اید و هر کدام را تعریف کرده‌اید.

نکته خوب دیگری که در وقت شما صرفه جویی می کند، همچنین مشخص کردن کارهایی است که ChatGPT نباید به خوبی انجام دهد. این تکنیک دیگری است که می تواند به طور موثر دامنه پاسخ هایی را که احتمالاً دریافت می کنید محدود کند.

به یاد داشته باشید، اگر از ChatGPT در محل کار استفاده می کنید ، با مدیر یا سرپرست خود در مورد چگونگی و دلیل استفاده از آن گفتگوی باز داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن