دانلود کتاب رایگان یادگیری عمیق نوشته ایان گودفلو، یاشوا بنجیو و آرون کورویل 

دانلود کتاب رایگان یادگیری عمیق نوشته ایان گودفلو، یاشوا بنجیو و آرون کورویل است.

من به شما کتاب “Deep Learning” نوشته یان گودفلو، یوشوا بنجیو و آرون کورویل را که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد را به صورت رایگان پیشنهاد می‌کنم. این کتاب از جانب این سه نفر که به عنوان خالقان این علم شناخته می‌شوند، نوشته شده است. این کتاب از منابع بی‌نظیری است برای درک مفاهیم یادگیری عمیق و ارتقای دانش شما در این حوزه.

کتاب یادگیری عمیق

این کتاب می‌تواند یک منبع مناسب در کنار سایر منابع آموزشی باشد که به شما در یادگیری عمیق کمک می‌کند. “دوره یادگیری عمیق” یکی از جامع‌ترین دوره‌های آموزشی ویدئویی به زبان فارسی است که با توضیحات تئوری مهم و پروژه‌های عملی، توانایی شما را در تئوری و عمل یادگیری عمیق به سطح مطلوبی می‌رساند.

شما می‌توانید تمام کتب مورد نیاز خود در زمینه برنامه‌نویسی و هوش مصنوعی را در بخش کتابخانه رسا پیدا کنید.

کتاب “Deep Learning” نوشته یوشوا بنجیو، یان گودفلو و آرون کورویل، یک کتاب بسیار معروف در زمینه یادگیری عمیق است. این کتاب از مبانی تا مفاهیم پیشرفته را به صورت جامع بررسی می‌کند. نویسندگان این کتاب، از پیشگامان یادگیری عمیق محسوب می‌شوند، برای مثال یوشوا بنجیو یکی از سه پدرخوانده یادگیری عمیق است و یان گودفلو خالق شبکه‌های متخاصم مولد (GANs) است.

“Deep Learning” یکی از بهترین کتاب‌های موجود در حوزه یادگیری عمیق است و به صورت جامع به مفاهیم و تکنیک‌های اصلی این حوزه پرداخته می‌شود. این کتاب به همراه بخش‌هایی در مورد مفاهیم ریاضی کاربردی (مانند جبر خطی، نظریه احتمال و اطلاعات و محاسبات عددی) و مبانی یادگیری ماشین، به شما کمک می‌کند تا اصول ریاضیاتی مرتبط با هوش مصنوعی را درک کنید (که این اصول پایه‌ای برای ساختارهای هوش مصنوعی می‌باشند).

 

مقدمه ای بر طیف گسترده ای از موضوعات در یادگیری عمیق، که زمینه های ریاضی و مفهومی، تکنیک های یادگیری عمیق مورد استفاده در صنعت و دیدگاه های پژوهشی را پوشش می دهد.

” آموزش عمیق که توسط سه متخصص در این زمینه نوشته شده است، تنها کتاب جامع در این زمینه است.”
الون ماسک ، رئیس مشترک OpenAI؛ بنیانگذار و مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس

یادگیری عمیق شکلی از یادگیری ماشینی است که رایانه ها را قادر می سازد از تجربیات بیاموزند و جهان را بر اساس سلسله مراتبی از مفاهیم درک کنند. از آنجا که کامپیوتر دانش را از تجربه جمع آوری می کند، نیازی نیست که یک اپراتور کامپیوتر انسانی به طور رسمی تمام دانش مورد نیاز کامپیوتر را مشخص کند. سلسله مراتب مفاهیم به رایانه اجازه می دهد تا مفاهیم پیچیده را با ساختن آنها از مفاهیم ساده تر یاد بگیرد. نموداری از این سلسله مراتب چندین لایه عمیق خواهد بود. این کتاب طیف گسترده ای از موضوعات را در یادگیری عمیق معرفی می کند.

این متن پس‌زمینه‌های ریاضی و مفهومی را ارائه می‌دهد که مفاهیم مرتبط در جبر خطی، نظریه احتمالات و نظریه اطلاعات، محاسبات عددی و یادگیری ماشین را پوشش می‌دهد. این تکنیک‌های یادگیری عمیق را که توسط پزشکان در صنعت استفاده می‌شود، توصیف می‌کند، از جمله شبکه‌های پیش‌خور عمیق، منظم‌سازی، الگوریتم‌های بهینه‌سازی، شبکه‌های کانولوشن، مدل‌سازی توالی، و روش‌شناسی عملی. و برنامه هایی مانند پردازش زبان طبیعی، تشخیص گفتار، بینایی کامپیوتر، سیستم های توصیه آنلاین، بیوانفورماتیک و بازی های ویدیویی را بررسی می کند. در نهایت، این کتاب دیدگاه‌های پژوهشی را ارائه می‌کند که موضوعات نظری مانند مدل‌های عامل خطی، رمزگذارهای خودکار، یادگیری بازنمایی، مدل‌های احتمالی ساختاریافته، روش‌های مونت کارلو، تابع تقسیم، استنتاج تقریبی و مدل‌های مولد عمیق را پوشش می‌دهد.

یادگیری عمیق را می توان توسط دانشجویان کارشناسی یا کارشناسی ارشد برنامه ریزی مشاغل در صنعت یا تحقیقات و مهندسان نرم افزاری که می خواهند از یادگیری عمیق در محصولات یا پلتفرم های خود استفاده کنند، استفاده کرد. یک وب سایت مطالب تکمیلی را هم برای خوانندگان و هم برای مربیان ارائه می دهد.

 

دانلود رایگان کتاب Deep Learning by Ian Goodfellow, Yoshua Bengio and Aaron Courville published by MIT Press

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن