استارت آپ ها باید به استخدام افسران ارشد هوش مصنوعی فکر کنند

شکاف مهارت های هوش مصنوعی واقعی است. یک مطالعه اخیر از Randstad ، شرکت استخدام، نشان داد که پست‌های شغلی که به مهارت‌های هوش مصنوعی مولد اشاره می‌کنند، از ماه مارس ۲۰۰۰ درصد افزایش یافته است. این سومین مجموعه مهارتی است که بیشترین درخواست را دارد و یکی از کوتاه ترین هاست.

گام منطقی برای شرکت‌های سازمانی، انتصاب یک افسر ارشد هوش مصنوعی (CAIO) برای شروع تلاش‌هایشان است. در اوایل سال جاری، دیلن فاکس نظر خود را نوشت و استدلال کرد که هر کسب و کار Fortune 500 به یک CAIO نیاز دارد.

فاکس نوشت: «شرکت‌هایی که هوش مصنوعی را در محصول، عملیات و استراتژی کسب‌وکار خود ادغام نمی‌کنند، در رقابت باقی می‌مانند – و از شرکت‌هایی که این کار را انجام می‌دهند، عقب خواهند ماند.

این یک استدلال قانع کننده است که در سطح سازمانی منطقی است. اما در مورد بقیه چطور؟ استارت‌آپ‌ها و بزرگ‌آپ‌ها باید به همان شدت هوش مصنوعی را ادغام کنند – به‌ویژه اگر در این لحظه سعی در جمع‌آوری سرمایه داشته باشند. با این حال، آنها اغلب منابع یا ساختار سازمانی برای حمایت از یک مدیر ارشد که منحصراً بر هوش مصنوعی متمرکز است را ندارند.

اینجاست که یک افسر ارشد هوش مصنوعی وارد می‌شود. رهبری ارشد یک روند اخیر نیروی کار است: مدیران باتجربه با تخصص موضوعی به طور همزمان بین دو یا چند مشتری کار می‌کنند و استعدادهای خود را به شرکت‌هایی که به سرعت در حال رشد هستند که به مجموعه مهارت‌های خاص خود نیاز دارند اما نمی‌توانند از عهده آن برآیند قرض می‌دهند. آن را تمام وقت

نکته مهم اینجاست: داشتن یک افسر هوش مصنوعی ارشد از یک جنبه مهم برتر از استخدام تمام وقت است. هوش مصنوعی – به‌ویژه هوش مصنوعی مولد – فناوری جدیدی است که وسعت تجربه در شرکت‌های متعدد، به مدیران ارشد برتری نسبت به همتایان تمام وقت خود می‌دهد.

سه مرحله پذیرش هوش مصنوعی

در حالی که وعده هوش مصنوعی مولد قابل توجه است، برای شرکت‌ها سخت است که یک معیار بازگشت سرمایه قابل اعتماد را در اوایل منحنی پذیرش ایجاد کنند، به خصوص در محیطی که انتظار می‌رود شرکت‌ها محافظه‌کارانه‌تر هزینه کنند.

افزایش بهره وری و کارایی گردش کار احتمالاً محرک شماره 1 برای پذیرش مولد هوش مصنوعی خواهد بود.

افق 1: کارایی گردش کار + بهره وری

با توجه به چالش‌های بازار، شرکت‌ها به دنبال راه‌هایی برای آزاد کردن پول نقد و کاهش هزینه‌ها برای ثابت نگه داشتن بودجه در سال 2024 هستند. مطالعه اخیر BCG نشان داد که هوش مصنوعی مولد می‌تواند باعث پیشرفت‌های قابل‌توجهی در گردش‌های کاری، عملیات و ابزارهای داخلی شود – شرکت‌کنندگانی که از GPT-4 استفاده می‌کردند به طور متوسط ​​۱۲٪ وظایف بیشتری و ۲۵٪ سریع‌تر از گروه کنترل بدون GPT-4 انجام دادند. اینجاست که ابتدا ROI را خواهیم دید. بیایید آن را Horizon 1 بنامیم.

افق 2: تجربه مشتری

این یک پله عالی برای مرحله بعدی پذیرش هوش مصنوعی مولد است: بهبود تجربه مشتری. این روزها، مشتریان انتظار تجربه های دیجیتالی بسیار بهتر و شخصی تر را دارند. اگر شما به یاد نداشته باشید که آنها چه کسانی هستند یا نیازهای آنها را پیش بینی نکنید، آنها به سراغ رقیب شما خواهند رفت. هوش مصنوعی مولد می تواند تجربیات دیجیتالی شما را شخصی سازی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن