چرا تسویه حساب؟ با اتحادهای استراتژیک بازاریابی نوآورانه بی وقفه را هدایت کنید

[ad_1]

جوزف جورج

معاون، اتحادهای جهانی، صنعت و بازاریابی محصول، HPE

این وبلاگ بخشی از مجموعه ای است که دیدگاه های مدیران بازاریابی شریک در سراسر جهان را برجسته می کند. تجربیات نویسندگان مهمان ما در مواجهه با چالش‌ها در اکوسیستم شریک و بینش آنها را از سال‌ها تجربه‌شان خواهید شنید.

اجراهای دراماتیک قبلاً جایی نبود جز روی صحنه و در مقابل تماشاگران زنده. سپس، پیشرفت منجر به فناوری شد تا مخاطبان بتوانند سرگرمی را از طریق فیلم ها و سالن های سینما تجربه کنند. با گذشت زمان، فیلم‌ها در خانه شما و از طریق ویدئوهای خانگی قابل دسترسی بودند. فروشگاه‌های ویدیو از راه رسیدند و بینندگان می‌توانستند فیلم‌های جدید و پیدا کردنی را اجاره کنند. امروز در دسترس ماست و به دستگاهی که انتخاب می کنیم تحویل داده می شود.

تجربه کاربری از اجرای منحصراً حضوری به گزینه‌های بی‌شماری تبدیل شد.

بسیاری از ما هر روز این را زندگی می کنیم. اینترنت، خرید آنلاین، فناوری‌های موبایل و محاسبات ابری عمومی/خصوصی/هیبریدی دنیا را تغییر داده‌اند. به نظر می رسد هوش مصنوعی، بلاک چین و فناوری های لبه پایه های بعدی نوآوری باشند.

این نوآوری است: داشتن یک قابلیت، نه رضایت دادن به آنچه هست، بلکه هدفمند بودن در مورد آنچه که می تواند باشد. باعث پیشرفت می شود. این مرزهای ما را جابجا می کند و تجربه ما را بهبود می بخشد. با وجود این همه نوآوری در اطراف ما، چرا ما در بازاریابی اتحاد استراتژیک خیلی سریع به رویکردهای بازاریابی استاندارد برای اتحادهای جدید و نوآورانه باز می گردیم؟

کسب و کار در حال تغییر است، فناوری در حال تغییر است، مشتریان در حال تغییر هستند – زمان آن رسیده است که بازاریابی اتحاد استراتژیک با آن سازگار شود.

چرا تسویه حساب؟

اگر در نحوه بازاریابی خود با اتحادهای استراتژیک خود نوآوری نکنید، تنها بخش کوچکی از مزایا و بازگشت تلاش های بازاریابی خود را می بینید. رضایت دادن به وضعیت موجود در بازاریابی اتحاد، اغلب، رضایت دادن به متوسط ​​در بازده کسب و کار است.

اگر تا به حال در این موقعیت قرار گرفته اید دست خود را بالا ببرید: یک اتحاد استراتژیک جدید مذاکره شده است. مهندسان با یکدیگر درگیر می شوند، فروشندگان در میدان ارتباط برقرار می کنند – هیجان در هوا وجود دارد! برنامه‌های بازاریابی ایجاد می‌شوند و مدیران اجرایی در جریان قرار می‌گیرند… همه با یک راه‌اندازی شگفت‌انگیز بسته می‌شوند!

و با این حال، نتایج یکسان هستند، که پس از آن ایمیل پس از ایمیل و جلسه پس از جلسه برای بحث در مورد مناطق مشکل‌زا و نحوه تنظیم دنبال می‌شوند.

با آگاهی کامل از عوامل متعددی که باعث موفقیت یک اتحاد جدید می شوند، بیایید توجه خود را به بخش بازاریابی معادله معطوف کنیم. اگر یک ایده برای بازار انقلابی باشد، آیا منطقی نیست که بازارها با رویکردهای جدید بازاریابی حرکت کنند؟

استراتژی خود را توسعه دهید، برنامه خود را بسازید

وقتی صحبت از موفقیت در اتحادهای استراتژیک می شود، اصول اساسی مهمی وجود دارد – اولین آنها ایجاد ساختاری است که از جهاتی شبیه نقشه راه یا برنامه درآمد است.

  1. قبل از تعریف برد-برد، “برد” را برای هر شرکت درک کنید.
  2. برد-بردها را تعریف کنید – اغلب بیش از یک وجود دارد.
  3. معیارها را مشخص کنید – فقط چند مورد را انتخاب کنید که قابل اندازه گیری هستند و بیشترین تأثیر را دارند.
  4. یک استراتژی تجاری، فروش و بازاریابی توافق شده ایجاد کنید.
  5. آن طرح را مستند و اجتماعی کنید – بله، این بخش مهم است.
  6. طرح تاکتیکی مرتبط را ترسیم کنید – سپس اجرا کنید!
  7. انتظار داشته باشید که برخی چیزها اشتباه شود، بنابراین معیارها را اغلب مرور کنید – و از چرخش نترسید.

همکاری بین اتحادهای استراتژیک در این مرحله کلیدی است. توافق بر روی معیارها، پیروی از یک استراتژی و موافقت با محورها برای دستیابی به نتایجی که با آن موافقت کرده اید ضروری است.

از نقاط قوت هر طرف استفاده کنید

اکنون که برنامه ای تعریف شده، مستند و مورد توافق دارید، درک یک اصل کلیدی مهم است: نوآوری در هر بازاریابی شریک به معنای مشارکت برای نوآوری در بازاریابی است.

تأثیر محسوس اتحاد استراتژیک از طریق: 1) قدرت ترکیبی قوت شما و 2) قدرت افزایشی نقاط قوت فردی شما حاصل می شود.

به یک پیانیست فکر کنید که یک قطعه را روی پیانو می نوازد. با یک دست ملودی متحرکی را بر روی نت های بلند و با دست دیگر ریتمی الهام بخش را روی نت های پایین می نوازند. به طور جداگانه، آنچه که هر دست می نوازد می تواند به تنهایی باقی بماند – اما وقتی با هم نواخته می شود آهنگ به یک شاهکار تبدیل می شود.

هنگام اجرای طرح بازاریابی اتحاد استراتژیک مشترک خود، برای بازاریابی مشترک برنامه ریزی کنید، اما برای هر یک از شرکای اتحاد فضایی ایجاد کنید تا به عنوان یک شرکت کننده فعال، نقاط قوت خود را در این طرح بیاورند. هر یک از شرکای اتحاد بخشی از برنامه را دارد – استفاده از ابرقدرت های بازاریابی خود، برقراری ارتباط با بازار خود و صحبت با صدای خود.

بنابراین، با هم ارزش خود را برای هر دو بازار تقویت می کنید، در حالی که به بازارهای جدید می رسید.

تمرکز: اجرا، اندازه گیری و تنظیم!

این یکی از بخش های مالیاتی ترین و در عین حال حیاتی در اجرای طرح بازاریابی اتحاد استراتژیک است. این مستلزم مشاهده مداوم، ردیابی داده ها، تنظیم دقیق و چرخش در صورت نیاز است. این بدان معناست که تمرین‌کنندگان روزانه به طور منظم نتایج را به تیم‌های کاری در میان می‌گذارند. این بدان معنی است که رهبران در مورد معنای نتایج مشورت می‌کنند و به سرعت گام‌هایی برای رسیدن به نتایج برمی‌دارند.

خوشبختانه فناوری دوست ما در اینجاست. داده های وب، اطلاعات بازاریابی دیجیتال و آمار برد/باخت می توانند به تکامل طرح بازاریابی شما کمک کنند. پذیرفتن داده‌هایی که به شما می‌گویند فرضیه‌تان از حد قابل قبول نبود، یک نتیجه فوق‌العاده است – شما از بازار خود شنیده‌اید، بنابراین خودتان را تنظیم می‌کنید. تصمیمات مبتنی بر داده را بگیرید و سپس سریع اقدام کنید.

خب، بعدش چی؟

این چیزی است که در ادامه آمده است: همین حالا شروع کنید. به آنچه در مقابل شماست نگاه کنید و یک برنامه ساختاریافته ایجاد کنید، از نقاط قوت هر دو شریک استفاده کنید و برای “اجرا، اندازه گیری و تنظیم” برنامه ریزی کنید. ممکن است از نتایج شگفت زده شوید.

برای شنیدن صحبت های جوزف در اجلاس بینندگان بازاریابی شریک در 29 تا 30 مارس 2023، اکنون ثبت نام کنید.

بازاریابی شریک، اکوسیستم های بازاریابی شریک

[ad_2]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن